تفاوت میان کفپوش لمینت و پارکت

در دهه های اخیر استفاده از هر دوی این محصولات در سطح جهان گسترش یافته و امروزه میلیون ها نفر در جهان برای پوشاندن کف منازل پارکت چوبی یا لمینت (پارکت لمینت) استفاده می کنند.

پارکت چیست:

پارکت های چوبی نوعی لایه های مسطح و تخت هستند که جنس آنها از چوب درختان است و برای پوشاندن کف منازل و یا ساختمان ها استفاده می شوند. استفاده از این کفپوش ها از قرنها قبل در اروپا رواج داشته و بعدها در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته بطوریکه خرید و فروش آنها حتی به کشورهای دوردست جهان نیز رسیده است. در حال حاضر از چوب درختان متعددی جهت ساخت و تولید پارکت استفاده می شود. از جمله: چوب بلوط، چوب درخت کاج، زبان گنجشگ، بامبو و افرا.

بعضی از مردم به اشتباه تصور می کنند که اگر پارکت بکار رفته در کف پوش خانه از جنس بامبو و یا افرا باشد (بدلیل مقاوم تر بودن جنس این دو نوع چوب نسبت به چوب سایر درختان) استفاده از آنها کاملا بی نقص و بهترین انتخاب است. در صورتی که اینطور نیست و در ادامه خواهید دید که استفاده از کفپوش لمینت در مجموع، بهتر است. البته کفپوش های پارکت چوب مزایای متعددی نسبت به بسیاری از کفپوش های دیگر دارند از جمله محیط زیست دوست بودن آنها و همچنین زیبایی طبیعی آنها که از لایه های بریده شده چوب درختان تولید می شوند.

پارکت لمینت

کفپوش لمینت که بدلیل کاربردی که مشابه پارکت دارد با آن پارکت لمینت نیز گفته می شود، از مواد ترکیبی ساخته می شوند که یکی از آنها چوب است. عمدتا جنس اصلی این محصول را HDF مخفف عبارت (Hard Density Fiberhood) تشکیل می دهد. هر چند از نظر ظاهری ممکن است بنظر بیاید که این دو محصول شبیه به هم هستند اما تفاوت های اساسی بین این دو هست.